Jak schudnąć po urodzeniu dziecka?

Nie martw się, da się schudnąć po urodzeniu dziecka. Coś o tym wiem. Urodziłam dwójkę dzieci i w obydwu ciążach przytyłam około 20 kg. A teraz cieszę się figurą sprzed ciąży (mniej więcej 🙂

Jak schudnąć po urodzeniu dziecka?


Jeśli naprawdę chcesz schudnąć musisz zmienić swój styl życia.
Niezbędne są 3 rzeczy:

1) Karmienie piersią
2) Sport
3) Prawidłowe odżywianie

1) Karmienie piersią
Karmienie piersią jest najbardziej naturalnym sposobem na odchudzanie po urodzeniu dziecka, bo karmiąc piersią tracimy nawet około 500 kalorii dziennie. To bardzo dużo! Także karm jak najwięcej, jak najczęściej i jak najdłużej a schudniesz w mgnieniu oka 🙂 Ja tak robiłam (i nadal robię) Więcej na ten temat w oddzielnym poście.

2) Sport 

Dlaczego muszę ćwiczyć?
Czasami kobiety mówią (sama zresztą miałam taki okres w swoim życiu) że przecież ja nie muszę uprawiać sportu bo ja mam małe dziecko i „ćwiczę” przy nim. Nie mam czasu ani siły, żeby jeszcze dodatkowo ćwiczyć. Nic bardziej mylnego. Bo jak zacznę ćwiczyć to mam więcej energii i siły – wiem wydaje się to niemożliwe ale tak właśnie jest, bo ćwicząc, szczególnie na świeżym powietrzu, wytwarzamy endorfiny, czyli hormony szczęścia, pobudzamy organizm i mamy więcej siły. To prawda, że zajmując się dzieckiem spalamy kalorie, tak jak podczas wszystkich innych czynności, które wykonujemy, ale ćwiczymy tylko określone partie mięśni, a reszta, niećwiczona, zanika. Tłuszcz odwrotnie 🙂
Jeśli chcesz schudnąć musisz zorganizować sobie czas na sport.

Ale ja nie mam czasu…
Ale ja nie mogę uprawiać sportu bo mam małe dziecko i nie mogę pójść na siłownię ani na basen bo nie mam go z kim zostawić lub karmię piersią i nie mogę go zostawić (też tak mówiłam 😉 To są tylko wymówki. Nie możesz ćwiczyć tak jak przed ciążą. Zrób to inaczej. Ale zrób. Dasz radę. Weź dziecko w wózek i idź na długi spacer, ćwicz w domu, kiedy dziecko śpi (wiem, że wtedy musisz ugotować obiad, posprzątać dom, zrobić pranie lub napisać książkę i nie masz czasu ale znajdź tylko 10 minut – to tylko 10 minut a zobaczysz, że będą efekty)

Jestem na diecie, to po co jeszcze ćwiczyć? 
Żeby schudnąć i dobrze wyglądać oprócz prawidłowej diety niezbędny jest ruch. Wysiłek fizyczny przyspiesza metabolizm, dzięki czemu szybciej spalamy kalorie. Ćwiczenia są też ważne, żeby ciało było jędrne a skóra nie zwisała. Poza tym codzienna aktywność jest podstawą nowej piramidy zdrowego żywienia wg Instytutu Żywności i Żywienia.

http://www.izz.waw.pl/pl/zasady-prawidowego-ywienia

Ok, już wiesz, że musisz i możesz ćwiczyć 🙂 tylko od czego zacząć?

Spacer
Najzdrowszą, najbardziej naturalną formą wysiłku fizycznego jest spacer. Angażuje wiele grup mięśni. Także jeśli jesteś młodą mamą, niech długi spacer będzie Twoim priorytetem. Zrobi to dobrze Wam obojgu. Ja spaceruję bez względu na pogodę, śnieg, deszcz, grad czy nawet burza 🙂 i uważam, że to jest najzdrowsze i najlepiej wpływa na odporność dziecka, ale to temat na oddzielny post 🙂

Kiedy mogę zacząć ćwiczyć po urodzeniu dziecka?
Ogólnie przyjmuje się, że po połogu, czyli po około 6 tygodniach, ale jest to sprawa indywidualna i kobiety ćwiczące przed i w ciąży, które rodziły bez komplikacji będą mogły zacząć ćwiczyć szybciej, a kobiety po cesarskim cięciu później i najlepiej skonsultować to z lekarzem.

Ile czasu muszę ćwiczyć, żeby schudnąć?  
Na początek 10 minut dziennie. Znajdziesz tyle czasu? 🙂 Jeżeli będzie to Twoim priorytetem, to znajdziesz na to czas. Codziennie, bez wymówek. Wstań 10 minut wcześniej niż zwykle (zanim wstaną dzieci i mąż) i poświęć te 10 minut na ćwiczenia. Opracuj sobie zestaw ćwiczeń, żeby nie marnować czasu na zastanawianie się co teraz poćwiczyć. To ma być automatyczne. Co jakiś czas, proponuję jednak zmienić jedno ćwiczenie, żeby uruchomić inne partie mięśni. Opracowywanie zestawu ćwiczeń, nauka zajmie nam na początku więcej niż 10 minut ale jak już opanujemy ćwiczenia i wejdą nam w krew to zajmą nam tylko chwilę.

Nie odpuszczaj sobie
Codziennej, porannej dawki ćwiczeń nie odpuszczaj sobie nigdy. Nawet jeśli masz zaplanowany na ten dzień basen lub bieganie lub siłownię, nie ważne, 10 minut porannych ćwiczeń musisz odbębnić. Nawet jeśli Ci się dzisiaj nie chce to nie odpuszczaj choćby nie wiadomo co. A jeśli odpuścisz 😉 (niestety nie jesteśmy idealni) pamiętaj, żeby następnego dnia już nie odpuszczać, bo jak kilka dni z rzędu sobie odpuścisz, to możesz wypaść z rytmu i nie będzie to już Twoją rutyną, nie będzie to automatyczne i będzie trudniej powrócić do ćwiczeń.

3) Prawidłowe odżywianie

Jak schudnąć bez diety?
Ja osobiście nie stosuję żadnej „drakońskiej” diety, tylko stosuję się do wytycznych najnowszych badań naukowych na temat zdrowego odżywiania. Mam świra na punkcie badań naukowych 🙂 jeżeli naukowcy zbadali, że coś rzeczywiście dobrze wpływa na człowieka, to ja się do tego stosuję. Nie wierzę żadnym dietom, jeśli nie zostały odpowiednio sprawdzone. Ufam zaleceniom Instytutu Żywności i Żywienia http://www.izz.waw.pl/pl/ i WHO Światowej Organizacji Zdrowia http://www.who.int/dietphysicalactivity/en/ (ufam nawet bardziej 🙂 po angielsku)

http://www.izz.waw.pl/attachments/article/7/06_PiramidaIZZ_podglad-page-002.jpg

Zapotrzebowanie na białko
Pamiętaj, że jeśli uprawiasz sport, to zadbaj o to by w twoim menu wzrosła ilość produktów zawierających białko, gdyż wysiłek fizyczny przyspiesza metabolizm przez co wzrasta zapotrzebowanie na ten składnik. Białko przyspiesza regenerację mięśni po wysiłku fizycznym i wpływa na zwiększenie masy mięśni (co wpływa na zmniejszenie masy tłuszczu 🙂 ) białko najlepiej uzupełniać po treningu. Produkty zawierające nabiał to mięso, nabiał, orzechy, zboża i rośliny strączkowe. Ja oprócz prawidłowej diety dostarczam białko pijąc naturalne koktajle białkowe Wellness by Oriflame. Tu można się zarejestrować i otrzymać 20% zniżki na wszystkie produkty Oriflame w oficjalnym sklepie internetowym Oriflame: Zarejestruj się i kupuj 20% taniej.

Koktajl białkowy Natural Balans by Oriflame

 

Tu mój przepis na koktajl truskawkowo-rabarbarowy 🙂

Nie załamuj się porażką 

Jeżeli któregoś pięknego dnia nie uda Ci się zastosować wytycznych prawidłowego odżywiania i skusisz się na słodycze lub co gorsza, o zgrozo na alkohol 😉 nie załamuj się! Nikt, ale to absolutnie nikt nie jest idealny. Każdemu zdarzają się niepowodzenia. Pamiętaj, że na pewno Ci się uda schudnąć. Ja w Ciebie wierzę. Następnego dnia od nowa weź się za siebie. Na pewno ale to na pewno osiągniesz swój cel jakim mniemam jest piękna sylwetka i zdrowie (w tej kolejności 🙂 😉 ) Dobrze zgadłam? 🙂
 
Napisz o swoich sukcesach i o tym jak Tobie się udało zmienić styl życia na zdrowszy 🙂
Jeżeli spodobał Ci się mój post podziel się nim ze swoimi znajomymi 🙂

Bądź na bieżąco z nowymi postami!

8 odpowiedzi do “Jak schudnąć po urodzeniu dziecka?”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *